ח"כית בקואליציה תוקפת את סמוטריץ': "אכיפה בררנית"

איתי גדסי No Comments on ח"כית בקואליציה תוקפת את סמוטריץ': "אכיפה בררנית"

ח"כ לימור סון הר מלך בביקורת על סמוטריץ' ברקע פינוי המאחז בבנימין: "כאשר מאות מטרים סמוך ליישוב עומדים על תילם מבנים ערבים שנבנו שלא כחוק – האכיפה הבררנית נגד יהודים איננה יכולה להתקבל"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "הזעקה נשמעה עד ירושלים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עימות פנים קואליציוני: חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, מותחת ביקורת על החלטתו של השר סמוטריץ' לאשר את פינוי המאחז שנבנה על קרקע פלסטינית פרטית.

"אני לא מוכנה לקבל בשום פנים ואופן את האמירה של ״מקורבי סמוטריץ״ על הריסת מבנים בשטחי א״י", כתבה הר מלך. "גם אם כעת לא ניתן להסדיר את ההתיישבות הספציפית הזו, אסור להרוס אותה".

היא הוסיפה כי "שטחי c מלאים במבנים ערבים לא חוקיים כפי שהשר עצמו יודע, וכאשר מאות מטרים סמוך ליישוב עומדים על תילם מבנים ערבים שנבנו שלא כחוק – האכיפה הבררנית נגד יהודים איננה יכולה להתקבל".

מוקדם יותר מסרו גורמים בסביבת סמוטריץ', בתגובה למתקפה מצד המתיישבים, כי "מדובר במבנים חדשים שנבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת ולא ניתן להסדיר אותם וביחס אליהם יש דרישה של מערכת הביטחון והמשפטנים לאכיפה. למרבה הצער לא הצלחנו להביא לפתרון בהסכמה של העברתם לאדמות מדינה סמוכות כדי להסדירם כפי שפעלנו ואנחנו פועלים במקומות אחרים, כמו למשל בחומש. במשמרת שלנו אנחנו בונים ומסדירים בהתיישבות בהיקפים חסרי תקדים ועושים זאת בגאון, בסמכות וברשות".

ידידיה שליסל תושב גבעת אעירה שחר טען בתגובה כי "הדברים שיצאו ממקורביו של סמוטריץ' אינם נכונים בעליל. אף אחד לא פנה אלינו לבדוק העתקה של הבתים, וטוב שכך, כי באמת לא היינו מסכימים לוותר במילימטר על אדמת ארץ ישראל.

"לצערנו נראה שאותם "גורמים" שמשקרים ומציגים מצג שווא כביכול הייתה הידברות איתנו, כנראה מציגים גם מצג שווא ביחס למאמציהם למען ההתיישבות היהודית. אנחנו נמשיך לבנות את ארץ ישראל בגאון בכל המרחבים, כמו בשייח' מוניס ובגבעת רש"י בקדומים".



0 תגובות